Witamy na stronie SZKÓŁ MIKRON
Stawiamy na Samodzielne Myślenie i Kreatywność:
- stosujemy ocenianie kształtujące;
- pracujemy metodą projektu;
- włączamy elementy gamifikacji;
- rozwijamy samodzielność w planowaniu własnej nauki;
- uczymy samooceny
Jesteśmy „Zakodowani” na Rozwój:
- programujemy i kodujemy od najmłodszych klas;
- dbamy o interdyscyplinarność prowadzonych zajęć;
- kształtujemy świadomość ekologiczną;
- pomagamy budować samoświadomość.
Uczymy się Żyć w Społeczeństwie:
- dbamy o integrację społeczności uczniowskiej;
- korzystamy z narzędzi wykorzystywanych w mediacjach, NVC, TUS;
- uczestniczymy w akcjach charytatywnych;
- dajemy przestrzeń do działań w ramach samorządności.
Dbamy o Tężyznę Fizyczną:
- dbamy o integrację społeczności uczniowskiej;
- korzystamy z narzędzi wykorzystywanych w mediacjach, NVC, TUS;
- uczestniczymy w akcjach charytatywnych;
- dajemy przestrzeń do działań w ramach samorządności.
Ostatnio wprowadzone INNOWACJE
Klasa „SUPERNOWA” 4-6
- trzy roczniki uczniów w klasie, dzięki czemu uczymy sie od siebie
- część zajęć w sysytemie projektowym
- rozszerzenie przedmiotów artystycznych
- zajęcia budujące relacje, współpracę i samoświadomość
Klasa „SUPERNOWA” 7-8
- dwa roczniki uczniów w klasie, dzięki czemu uczymy sie od siebie
- część zajęć w sysytemie projektowym
- dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu
- zajęcia budujące relacje, współpracę i samoświadomość
INNOWACYNJE rozwiązania w edukacji
- ocenianie kształtujące zamiast ocen cząstkowych;
- brak prac domowych w szkole podstawowej
- zajęcia z ekologii
- zajęcia wspomagające umiejętności interpersonalne
- zajęcia rozwijające umiejętności muzyczne
- w liceum przedmioty na poziomie podstwaowym prowadzone są w formie projektu
- w liceum przedmioty rozszerzone wybierane są indywidualnie przez ucznia/uczennicę
Nauczyciele
Artur Bujar
język angielski
Joanna Cichońska
edukacja wczesnoszkolna, wychowanie fizyczne
Aleksandra Dulas
WOS, terapia kryzysowa
Aleksandra Filipowicz
historia, Wos, pedagożka
Wioleta Firaza
p sycholożka
Wiktoria Frendo
pedagożka
Gabriela Gaj
język angielski
Agnieszka Janiak-Heythausen
biologia
Ada Jastrzębska
język angielski
Mateusz Kowalski
historia, Wos, pedagog specjalny, oligofrenopedagogika
Anna Król
religia
Joanna Krzemińska
język polski, terapia pedagogiczna
Joanna Leszczyńska
język polski, tutorka, neurodydaktyk
Kamila Marczyk-Janicka
język angielski, francuski, hiszpański
Agnieszka Misiak
fizyka, kierowniczka administracyjna
Nina Molenda
fizyka
Patrycja Pietruszewska
edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagogika
Piotr Poliszak
biologia/geografia
Jakub Popielarz
wychowanie fizyczne
Oliwia Rachwalak
wychowanie fizyczne
Dorota Stera
muzyka
Marcin Terka
dyrektor Liceum, informatyka, wychowanie fizyczne
Marlena Wajszczyk - Zawadzka
edukacja wczesnoszkolna
Liliana Warcholińska
plastyka, muzyka
Edyta Werner
chemia
Dariusz Wojtania
religia
Anna Ząbecka - Terka
język niemiecki, doradztwo zawodowe
Katarzyna Zwierzchowska-Wnęk
język polski, sekretariat
Historia szkoły
Początek historii szkół MIKRON sięga roku 1998, kiedy to powstało Liceum Ogólnokształcące MIKRON dla dorosłych. Założycielką i dyrektorką była wieloletnia nauczycielka języka polskiego – Elżbieta Grzelakowska – Edelman. Placówka cieszyła się dużą popularnością i w 2002 r. rozszerzyliśmy swoją działalność o klasy gimnazjalne i I klasę liceum ogólnokształcącego dla młodzieży.
Pierwszą siedzibą szkół dziennych był zabytkowy budynek przy ulicy Leczniczej. Aż trudno sobie wyobrazić, że w czterech klasach naukę rozpoczęło zaledwie 20 uczniów. Wrzesień 2005 roku przyniósł kolejne wyzwania, rok szkolny rozpoczął się w nowym budynku przy ul Pięknej, a do klas gimnazjalnych i licealnych dołączyły klasy IV i V szkoły podstawowej. Tak rozpoczęła się nasza przygoda z kompletem szkół dla młodzieży.
W roku 2018 ponownie zmienilismy swoje miejsce, zadamawiając się w budynku z upragniona salą gimnastyczną i przestrzenią, w której możemy swobodnie rozwijać swoje pomysły.
Obecnie w szkołach MIKRON uczy się ponad 200 uczniów, od I klasy Szkoły Podstawowej do IV klasy LO. Uczymy się tu wszyscy. Uczniowie odkrywają zasady rządzące Światem, a my uczymy się jak coraz skuteczniej pomóc im to odkrywać. Uczymy się wzajemnego szacunku i tego jak bardzo każdy z nas jest wyjątkowy.
Przedmioty w szkole
Pamietając, że każdy uczeń ma swój sposób pojmowania świata, i że musi umieć wspólpracować z innym, prowadzimy część zajęć w całych klasach a część z podziałem na grupy.
Najmłodszym uczniom pokazujemy cały wachlarz zajęć aby mogli w późniejszych latach wybrać to co im najbardziej odpowiada.
W klasach starszych szkoły podstawowej wprowadzamy możliwość wyboru niektórych zajęć czy przedmiotów.
Licealiści natomiast mogą sobie sami utworzyć swój profil wybierając przedmioty potrzebne do dalszej nauki
Poniżej przedstawiamy schemat prowadzonych zajęć: